24. децембар 2012.

Fenomen Internet

 Kao osoba koja već više od 15 godina intenzivno koristi Internet ( da... bilo je to davne 1997 kada sam od drugara dobio na poklon dial up modem od 14,4 k i potpisao ugovor sa PTT om), smatram da sam merodavan da rezimiram neke stvari u vezi Interneta.
 Tada su malobrojni korinici Interneta u Srbiji bili smatrani za neka zaludna i defektna bića koja umesto da švercuju, kradu i opijaju se po kafanama (napomena: ja sam se opijao ali samo vikendom :), bulje u monitore računara i nešto filozofiraju i prčaju nekim vanzemaljskim jezikom spominjući izraze kao IP adresa, proksi,kilobajti itd.
 Danas, 15 godina kasnije, svi se u sve razumeju i o internetu znaju ama baš sve što se može znati, ali i dalje većina ne ume da pronađe ni fiksni broj telefona nekoga u Srbiji, jer ne zna za sajt 988info.rs, pretražuje Internet preko Youtubeta (:)), na facebook stavlja statuse tipa "Pada sneg" ili "Ala sam se smorio", lajkuje sve živo i mrtvo i znanje o računarima se većini svodi baš na ovih par stvari. Muzika se sluša samo ako je ima na gorpomenutom Tubetu,a ako je tamo nema onda i ne postoji.Ne daj bože da nekog od njih zamoliš da ti neku pesmu sa Tubeta prebaci u mp3 pa u mobilni telefon, neće da može - ne znaju kako.
Sam Youtube je po meni zamišljen jako dobro i mislim da je bar u početku služio svojoj svrsi - postavljanje, objavljivanje i razmena video klipova.
 Danas se Youtube pretvorio u nešto sasvim drugo. Preko njega se širi mržnja svih vrsta - nacionalna, etnička i svaka druga. Postavljaju se video klipovi koji su za sve drugo ali za javnost sigurno nisu.Sajt se koristi za samoreklamiranje pojedinaca koji tako leče svoje komplekse. Primetio sam da se kod nas popularnost pevaljki meri brojem pregleda njihovih "spotova" na sajtu iako svako ko se malo razume, može da nabije broj pregleda po želji.
Čak su i televizijske stanice počele da koriste klipove sa sajta za popunu svojih emisija.
Da ne bih više davio, da rezimiramo neke stvari - Internet je doneo mnogo dobrih i korisnih stvari naše živote  ali je i omogućio da se u javnosti pojave neki likovi kojima tu nikako nije mesto - nepismenima,glupacima,nacionalistima,seksualnim manijacima i perverznjacima svih vrsta itd.

Нема коментара:

Постави коментар